czwartek, 18 czerwca 2015

Ekspresowe ciasto do pizzy (bez wyrastania!)


Puszyste, chrupiące, pyszne ciasto do pizzy, które robi się w iście ekspresowym tempie i nie trzeba czekać, aż ciasto wyrośnie. Niemożliwe? Możliwe! Przepis na takie właśnie ciasto funkcjonuje w moim domu od przeszło ponad dwudziestu lat i pochodzi od pewnego włoskiego kucharza, którego imienia moja mama niestety nie pamięta. Najlepsze ciasto do pizzy jakie jadłam. Nie trzeba wcale czekać, aż wyrośnie. Po prostu rozwałkować wyrobione ciasto i przełożyć na przygotowane blaszki. Potem posmarować sosem pomidorowym i ułożyć ulubione dodatki. Dodatki należy przygotować sobie wcześniej tak by w momencie położenia ciasta na blachę były w zasięgu ręki - chyba że lubicie grubszy spód, wtedy można chwilę poczekać po wyłożeniu ciasta na blaszkę. Pyszna domowa pizza w mniej niż 30 minut? Tak! Polecam!

Składniki na 2 duże pizze:

500 g mąki pszennej
250 ml ciepłej wody
60 ml oliwy lub oleju
7 g suszonych drożdży (opakowanie)
1 łyżeczka soli

oraz:

oliwa do wysmarowania blach
ząbek czosnku


Mąkę przesiać, wymieszać z suchymi drożdżami i solą. Dodać pozostałe składniki i wyrobić gładkie, elastyczne ciasto.

Blachy do pizzy (ja najczęściej robię pizzę na blachach prostokątnych) wysmarować oliwą i natrzeć czosnkiem. Ciasto podzielić na dwie części, każdą rozwałkować. Wyłożyć ciasto na przygotowane blaszki. Posmarować sosem pomidorowym, ułożyć ulubione dodatki i posypać startym serem. Piec ok. 10-12 minut w mocno nagrzanym piekarniku w temperaturze ok. 230°C lub w specjalnym programie do pieczenia chleba/pizzy, najlepiej na najniższym poziomie piekarnika.

Wyrobione ciasto można bez problemu zamrozić i długo przechowywać. Wystarczy je potem rozmrozić, rozwałkować i upiec.

Smacznego! :-)




__________________________________________________________________________________
ZOBACZ TAKŻE:
 
Francuskie paluszki z pesto
Francuskie paluszki z pesto

Słone ciastka z oscypkiem


50 komentarzy:

  1. Zapowiada się bardzo smakowicie, na pewno wypróbuję bo wciąż szukam idealnego przepisu na ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Upiekłam pizze na tym cieście i wyszła mega pyszna. Chrupiąca, cienka super.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ogromną fanką pizzy, ten przepis na pewno też wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W końcu znalazłam pyszne ciasto na pizzę. Przepis wypróbowany, cała rodzina się zajadala. Dziękuję Jola

    OdpowiedzUsuń
  5. Ekstra! Super przepis na cienką pizzę. Przepis zapisany.

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam! - Magda Gessler

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto superowe inaprawde expresowe polecam

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha, pycha, pycha :-) dla mojej rodziny najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha, pycha , pycha:-) dla moich chłopaków najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam ciasto super.!

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam super przepis na ciasto !

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepis jak najbardziej najlepszy! Dziękuję i polecam gorąco! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy do suchych składników nam dodać olej i wyrabiać ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Do suchych składników wlewamy olej i wodę i wyrabiamy gładkie ciasto.

      Usuń
  14. nie trzeba cukru?

    OdpowiedzUsuń
  15. a można suche drodze zastąpic zwykłymi?

    OdpowiedzUsuń
  16. Korzystam z tego przepisu i pizza zawsze wychodzi idealna

    OdpowiedzUsuń
  17. ooo!! muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaki typ mąki pszennej nadaje się do tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję! Dzięki Tobie zjadłam dzisiaj pyszny obiad! :) <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam. Właśnie dzisiaj (po wielu próbach i poszukiwaniach ciasta "idealnego") wypróbowałam ten przepis... I powiem tylko tyle, że niebo w gębie !! Najlepsze ciasto na swiecie. Błyskawicznie się go robi, pizza wychodzi cieniuteńka, ciasto mega elastyczne dzięki czemu nawet tak marna kucharka jak ja, byłam w stanie uformować rękoma okrąglutki kształt pizzy a to świadczy tylko o tym jak genialnie to ciasto współpracuje z rękoma. ZDECYDOWANIE NAJLEPSZE CIASTO ! Także dziękuje za przepis, od dziś jest to mój przepis numer 1 ! Nie chce już innego ciasta. Ba ! Nawet już nigdy pizzy nie zamówie ! Dziękuje i pozdrawiam 👍

    OdpowiedzUsuń
  21. Najlepszy przepis!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyszła super!! Nawet moja 14-miesięczna żarłoczka się załapała, bo zrobiłam ciasto bez soli ;) Pycha! Pozdrawiam gorrąco ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Na jaka grubosc rozwalkowac ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  24. Rewelacyjne ciasto!!!!!wcześniejsze jakie robiłam to porażka. Uwielbiamy pizzę na tym cieście :-))dziękuję. Buziak dla pani;-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak postępować przy zamianie suchych drożdży na świeże? Rozpuścić je najpierw w tej ciepłej wodzie, czy pokruszyć od razu do mąki z solą?

    OdpowiedzUsuń
  26. Z ciasta wyjda mi 2 pizze, czy moge upiec obie na raz czy osobno?

    OdpowiedzUsuń
  27. zrobiłam dwa pierogi, śmiało wyjdą 3 dla 3 dorosłych osób. pierogi piekłam w 160 st do zrumienienia. i dobrze mi wyszły. też uwazam, że to najszybszy i najlepszy przepis

    OdpowiedzUsuń
  28. Rewelacyjny przepis. Po wielokrotnych porażkach i pizzowych podeszwach lub zakalcach w końcu już nigdy nie zamówię i nie kupie mrożonej pizzy.ja dodałam jeszcze do ciasta granulowanego czosnku.rewelacja. Idealne pyszne ciasto. Pieklam na funkcji grilla wiec mozarella pieczarki i cebulka zarumienily się jak na zdjęć prawdziwych pizz. Pieklam blisko grzalki górne. Mam combi piekarnik. To tak dla tych co tez taki maja. Ciasto rozwalkowalam takim walkiem na korpke co się makarony walkuje i ogólnie ciasta.paski poukladalam tak ze wyszedł okragly cieniutki placek. Jutro też pizza.dzieki za ten rewelacyjny przepis!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam ten przepis. Korzystam tylko z niego od dłuższego czas. Fajna sprawa kiedy możesz męża zaskoczyć pizza na kolacje w pare minut. No i wyrabianie pizzy w normalnej formie i z koniecznością wyrastania w 9 miesiącu ciąży nie jest fajne. A tu raz dwa, zawsze się udaje, plecy nie bolą 😂

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak się odmraża tak przygotowane ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  31. Czy można Robić taką pizzę w wersji bezglutenowej? Jaka męka wtedy dac i w jakiej ilości?

    OdpowiedzUsuń
  32. Ile dać świeżych drożdży?

    OdpowiedzUsuń
  33. co jezeli ciasto do pizzy wyszlo zupowate? Czy sie upiecze?

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam pytanie; czy tą pizze można piec w zwykłym piekarniku, w tym co sie dawniej placki piekło...? tam będzie 180 stopni. Czy to nie za mało? Dawno temu piekłem w takim piekarniku i brzegi pizzy były mega suche, twarde... ;/

    OdpowiedzUsuń
  35. Rewelacyjne ciasto. Szybko i niedużym kosztem można spełnić zachcianki dzieci 😀 brawo dla autorki

    OdpowiedzUsuń
  36. Pyszne ciasto! Przepis zapisuję, już nie muszę szukać idealnego - bo ten jest taki! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  37. Jest to już któryś z kolei mój przepis i ten jest ... idealny. Polecam 👌

    OdpowiedzUsuń
  38. To najlepsza pizza jaką udało mi się zrobić kiedykolwiek a próbowałam milion przepisów z pizzą z kalafiora włącznie :D Wyszła cudowna i nawet mój chłopak się zachwycał. Dziękuję bardzo i proszę o więcej przepisów. Marzy mi się jakiś super przepis na chleb razowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. co jak co ale Twoja pizza wygląd apetycznie :) Muszę sprawdzić Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Mega �� mój sześcioletni smakosz mówi, że to najlepsza pizza w jego życiu. ��

    OdpowiedzUsuń
  41. Pyszna pizza , niebo w gembie:)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj