piątek, 16 stycznia 2015

Domowe batoniki Daim

  

Mocno chrupiące, karmelowo - migdałowe, delikatnie słonawe wnętrze i mleczna czekolada... To szwedzki batonik Daim. Taki sam od ponad 60 lat. Znany i lubiany na całym świecie. Trudno go porównać z innym batonikiem bo po prostu nie ma drugiego takiego jak on... Wyśmienity, wyjątkowy, rozpływający się w ustach, jedyny w swoim rodzaju, w 100 % bezglutenowy ... Tylko to przychodzi mi do głowy :-) Batoniki Daim są dostępne w Ikea, ale możecie je również zrobić w domu! To wcale nie jest trudne :-) a potem koniecznie zróbcie szwedzki torcik Daim! Polecam!

Składniki na ok 16 -18 szt.:

100 g migdałów
100 g masła
230 g cukru
50 g jasnego miodu
½ łyżeczki soli

250 g mlecznej czekolady



Podłużną formę o wymiarach np. 21x 32 cm wyłożyć papierem do pieczenia.


Migdały pokruszyć w blenderze dość drobno, ale tak  by pozostały wyraźne kawałki.

 

Cukier, masło i miód wrzucić do rondla o grubym dnie.


Doprowadzić do wrzenia i gotować na sporym ogniu przez ok. 4 min. Co jakiś czas zamieszać, pilnując by nic nie przywarło do dna rondla. Masa lekko zbrązowieje i zgęstnieje do konsystencji miodu.


Zdjąć rondel z palnika. Wsypać sól i migdały. Wymieszać. Postawić znów na palniku i podgrzewać kolejne 3-4 minuty.

 

Następnie wylać powstałą masę do przygotowanej wcześniej foremki, 
równomiernie rozprowadzić łyżką.

 

Pozostawić do lekkiego przestygnięcia na ok 3-4 min i pokroić na batoniki.
Nie wolno czekać zbyt długo bo masa błyskawicznie zastyga!
 

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej.
Każdy batonik maczać w roztopionej czekoladzie i odkładać na kratkę do zastygnięcia.


Schłodzić w lodówce przez kilka godzin.


Smacznego! :-)

Karnawałowe Słodkości!





__________________________________________________________________________________
ZOBACZ TAKŻE:

Daimtårta - szwedzki torcik Daim Tårta Mandel - szwedzki torcik migdałowyDomowe ptasie mleczko

37 komentarzy:

  1. Wow, świetny pomysł! W życiu nie pomyślałam, że można by je zrobić domowym sposobem! Dziękuję za inspirację i na pewno z przepisu skorzystam- mąż je uwielbia więc będzie mega zadowolony jak podsunę Mu pod nos to słodkie co nieco :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te batoniki! Z chęcią wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przecudne!
    Zeby tylko mial kto takie cudo dla mnie zrobic...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Wyglądają jak oryginalne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł, nie pomyślałabym, że tak łatwo można odtworzyć ten smak w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. podpisuję się pod wszystkimi wow'ami :)
    ale tu ślicznie u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł jest fantastyczny! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam i właśnie zajadam :) Pyszne!
    Mam tylko pytanie- od czego zależy ich konsystencja? Mam wrażenie, że moje wyszły za miękkie. Nie są też tak ciemne w środku, jak te na zdjęciach. Czy gotowałam masę na za małym ogniu (bałam się trochę, że się przypali)? Bo czasu starałam się pilnować.
    Następnym razem spróbuję poeksperymentować i zrobić je z gorzką czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda na to że masa gotowała się na za małym ogniu lub nieco za krótko. Te 4 minuty to najlepszy czas. Ja gotuję na dużym ogniu, nie największym ale bardzo dużym :-) Trzeba obserwować - kolor się zmieni i zgęstnieje masa nieco - jak włożymy łyżkę to spłynie jak miód. Nie powinna się też przypalić - wystarczy od czasu do czasu przemieszać :) Z gorzką czekoladą są wyborne.. ale klasyczne są z mleczną :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Następnym razem dam im więcej ognia ;)

      Usuń
  9. super przepis! Uwielbiam Daim :)
    An@Mari
    www.anamarisworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowny przepis na jedną z moich ukochanych słodkości, związaną z bajecznymi wspomnieniami z wyjazdów do Szwecji. Koniecznie wypróbuję! ;) <3

    OdpowiedzUsuń
  11. własnie je zrobiłam ale wyszly jak skały :(
    chyba je za dlugo gotowalam i nadaja sie jedynie do kosza aczkolwiek z wyglady 5+

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to wygląda. Batoniki nie są miękkie bo to przecież masa karmelowa ale na pewno nie aż tak twarde. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Wyszły super robiłam juz kilka razy nigdy juz nie kupię te domowe są o niebo lepsze dziekuje za wspaniały przepis i serdecznie pozdrawiam 👍😄

      Usuń
  12. mam pytanie, czy zamiast jasnego miodu można dodać innego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie. Jasna odmiana miodu nie zmienia smaku batonika, ciemne miody mają zbyt intensywny smak i aromat.

      Usuń
  13. Niebo w gębie.Uwielbiam takie batoniki.:)Ela

    OdpowiedzUsuń
  14. Ooo mniam, aż zapisuje przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale pysznosci.... ;) wyglądają jak ze sklepu- profesura ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. przepyszne, jedyną modyfikacja jaką zrobiłam było zmieszanie czekolady pół na pół mlecznej i gorzkiej. Moje wyszły odrobinę za twarde następnym razem dodam troszkę mniej cukru i więcej miodu, a następny raz na pewno będzie,bo w smaku są boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy zamiast cukru mogę dać ksyliol, a zamiast masła olej kokosowy? chciałabym zrobić nieco zdrowszą wersję, nie mogę jeść nabiału, ale pojęcia nie wiem czy olej kokosowy da radę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie można zamienić składników bo nie powstanie odpowiednia konsystencja masy.

      Usuń
  18. Mam pytanie czy można dodać masło roślinne zamiast zwykłego?

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie batoniki są świetne. Ależ mi się podobają. Moje dzieciaki już krzyczą, że chcą.

    OdpowiedzUsuń
  20. Meega fajny przepis i na pewno jeszcze dziś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam pytanie czy można dodac mniej migdałów?

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam i są obłędne :) dziękuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam pytanie czy zamiast masła można dodac margaryny?

    OdpowiedzUsuń
  24. Robiłam je dopiero raz i chociaż konsystencja nie wyszła mi idealna, to w smaku nie mają sobie równych. Znajomi, którzy je próbowali i chłopak już się o nie upominają :)
    Świetny przepis :)!

    OdpowiedzUsuń
  25. W tej chwili jestem właśnie zaskoczona jakie słodkie cudo można zrobić w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Batoniki są prze genialne szkoda tylko, że po 2 dniach już są niestety miękkie i gumowe, części nie oblewałam w czekoladzie i też zmiękły, dwa na próbę dałam do lodówki i też miękkie, Ale to nic są tak przepyszne, że zalepiamy sobie nimi szczęki i żujemy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Batoniki muszą być przechowywane w lodówce. Jeśli miękną mimo to, to znaczy że coś zostało zrobione nie tak w trakcie przygotowań.

      Usuń
  27. Wow! Batoniki wyszły przepysznie w smaku są bardzo podobne do oryginału. Świetny przepis 💓

    OdpowiedzUsuń

Drukuj